تهيه و تنظيم برنامههاي بازرسي مستمر ، دورهاي و يا موردي از واحدهاي ملي و استاني براي سنجش ميزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف، برنامه ها ، دستورالعملها وضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دانشگاه
- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران وکارکنان با ارباب رجوع
- تهیه گزارشات نوبه ای در فواصل ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه ، نه ماهه و سالانه برای اطلاع رييس دانشگاه از عملکرد واحدهای مختلف
- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور ، کمیسیون اصول ۸۸ و ۹۰ مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظرسنجی دستگاه ها و رسانه های جمعی و مطبوعات
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده
- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان وارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط و رياست دانشگاه
- آموزش و توانمندسازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش دانشگاه
- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدامی آنها در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط
- دریافت شکایات حضوری ومکتوب مردم(مراجعین) از واحدهاوکارکنان دانشگاه
- بررسی وتحقیق پیرامون صحت وسقم موضوع شکایات وپی گیری تا اخذنتیجه نهایی به منظورپاسخگویی به شاکی
- جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه وتجزیه وتحلیل علل بروزشکایات وارائه گزارش برای ریاست دانشگاه وسازمان بازرسی کل کشور به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد.