اهداف راه اندازي سامانه الكترونيكي ارتباط مردم
ایجاد بستری مناسب براي تعامل آسان مردم ودولت :
- رسیدگی به شکایات ، پیشنهادها و مشکلات مردم در تمام سطوح اجرایی ؛
- نظارت مستمر بر حسن اجراي امور ، وظايف واختيارات دستگاهها در فرآیند سامانه " سامد " ؛
- پاسخگویی سریع و رسیدگی مؤثر به تقاضاي مردم و احقاق حقوق آنان ؛
- به حداقل رساندن فاصلۀ زمان ثبت گزارش تا پیگیری وحصول نتیجه ؛
- هدایت وکنترل درخواستها ، مراجعات و اطلاع رساني به موقع در مسیر رسیدگی به مشکلات مردم ؛
- مکانیزه نمودن و متمرکز شدن سیستم رسیدگی به شکایات در سطوح مختلف اجرایی کشور؛
- ایجاد یک منبع اطلاعاتی جامع از کلیه درخواستها و مشکلات گردآوری شده مردم ؛
- تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوط ؛
- افزایش رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی و تحقق شعار مهرورزی وعدالت گستری ؛
- ایجاد ساز وکار مناسب برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در فرآیند رسیدگی به شکایات ؛
- امکان طرح مشکلات ویا درخواستها در سراسر کشور و امکان پیگیری آن در هر زمان وازهر مکان